Tartalom

Ez az oldal grafológiával kapcsolatos írásokat, grafoteszteket tartalmaz. Elsősorban azoknak szól, akiket érdekel az íráselemzés, szívesen vizsgálgatják saját írásukat, de nem képzett grafológusok.

Mi a grafológia?

Röviden: Olyan tudomány, amelynek célja a személyiség feltárása a kézírás vizsgálatán keresztül.

Bemutatkozás

Fodor Gabriella vagyok. 2002 óta foglalkozom grafológiával. Az íráselemzés tudományával kapcsolatos ismereteim javát a Grafológiai Intézetben szereztem. Mivel tanárként dolgozom (vagyis most épp gyed-en vagyok), nagyon jól hasznosítom mindazt, amit magamba szívtam a grafológiáról. Szakdolgozatomat is pályaorientációs témában készítettem. Ezt az oldalt azért indítottam, hogy minden grafológiára nyitott olvasó számára érdekes vagy hasznos (vagy érdekes és hasznos) irományokat tehessek közzé. Ha kérdésed van, írj a gabfod@freemail.hu címre!

Hírlevél

A befolyásolhatóság jelei a kézírásban 1.

2010.03.19. 22:36 :: gabfod

 

Az előző bejegyzésben utaltam egy francia show-műsorra, amely egy korábbi pszichológiai kísérleten alapul (ebből filmet is készítettek A kísérlet címmel). A kísérletben az engedelmességet vizsgálták, ami egy befolyásolásra adott reakció. Engedelmességről akkor beszélünk, amikor valaki nem ért egyet azzal, amivel befolyásolni akarják, mégis úgy beszél vagy cselekszik, ahogy azt az adott helyzetben elvárják tőle. Ezt azzal a céllal teheti, hogy valamilyen jutalomban részesüljön, vagy elkerüljön egy büntetést vagy konfliktust./p>

A befolyásolhatóságnak vannak más változatai is. Az egyik az, amikor az egyén képes azonosulni azzal, amit elvárnak tőle, mert elfogadja azt. Más esetekben az ember azért enged a befolyásnak, mert az abban foglalt elvárás egybevág saját értékrendszerével.

E három folyamat közül az engedelmesség lehet a legveszélyesebb a személyiségre, hiszen torzíthatja azt, meghasonláshoz vezethet.

Azt, hogy ki mennyire befolyásolható egy adott helyzetben, több külső és belső tényező együttese határozza meg. Külső tényező például a befolyásoló személyisége, belső pedig a befolyásolt személyisége.

A továbbiakban azokat a személyiségjegyeket gyűjtöm össze, amelyek összessége vagy többségi megléte hajlamosíthatja az embert az engedelmességre:

·         határozatlanság

·         nagy támaszigény

·         vezetettség igénye

·         kiegyensúlyozatlan érzelmek

·         gyenge önértékelés

  • gyenge akarat

·         önkontroll hiánya

·         túlzott nyitottság

Mindezek feltárhatók a kézírásból. A következő bejegyzésben ezt fejtem ki.

1 komment

Címkék: befolyásolhatóság

A bejegyzés trackback címe:

https://grafodor.blog.hu/api/trackback/id/tr871853510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peszter0121 2010.11.11. 11:00:16

Kedves Gabi!

Végigolvastam az összes cikkedet, nagyon sok hasznos dolgot találtam bennük.
Nagyon klasszul összeszedted, gratulálok.

További sok sikert, és várom a folytatást.

peszter0121
süti beállítások módosítása